Steeds meer leveranciers van industriële onderdelen investeren in 3D-marketing voor hun producten

TPO numbers

Saint-Romain, Frankrijk – 1 februari 2017 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, meldt een aanzienlijke toename van het aantal fabrikanten en distributeurs dat in 2016 catalogi met industriële onderdelen via TraceParts heeft gepubliceerd.

Er zijn vorig jaar in totaal 69 miljoen CAD-modellen gedownload en veel bedrijven, zoals Essentra en SKF, hebben er veel profijt van gehad dat ze 3D-modellen van hun producten op het TraceParts CAD-platform hebben aangeboden. Leveranciers van industriële componenten, hetzij fabrikanten, hetzij distributeurs, genereerden dankzij het TraceParts Publishing Network meer verkoopkansen. Het netwerk bereikte onlangs de mijlpaal van 16,5 miljoen leden uit de CAD-sector.

Iedere via TraceParts gepubliceerde catalogus met 3D-producten genereerde in 2016 gemiddeld 5.000 individuele nieuwe leads. 3D-marketingdiensten zijn tegenwoordig essentieel voor ondernemingen, die in staat zijn geweest om er ware verkooptools van te maken. De volledige lijst van op het platform van TraceParts gepubliceerde 3D-catalogi is direct beschikbaar op de website TracePartsOnline.net.

Voor wat betreft het 3D-materiaal is 2017 met een vliegende start begonnen. Er zijn onlangs vele miljoenen CAD-bestanden toegevoegd, met name door de update van de catalogus van RS Components, die nu 75.000 3D-modellen biedt, en door de toevoeging van 851.000 nieuwe pneumatische onderdelenreferenties die zijn gepubliceerd door de Chinese fabrikant XingChen.

Kerncijfers en statistieken over het gebruik van het TraceParts CAD-platform in 2016 zijn nu beschikbaar op de website traceparts.com.

Leveranciers van industriële onderdelen kunnen voor meer informatie over het publiceren van hun 3D-productcatalogi terecht op de website www.traceparts.com.

TraceParts is een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering. Als onderdeel van de in 1989 opgerichte Trace Group levert het bedrijf krachtige oplossingen via het web, waaronder CAD-onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators. Daarnaast levert TraceParts digitale marketingdiensten om fabrikanten en soft- en hardwareleveranciers te helpen bij het promoten van hun producten en diensten en het genereren van hoogwaardige B2B-leads.
Het portaal TracePartsOnline.net is kosteloos beschikbaar voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Het biedt toegang tot honderden catalogi van leveranciers en meer dan 100 miljoen CAD-modellen en productinformatiebladen voor ontwerp-, inkoop-, fabricage- en onderhoudsprocessen.