Home > Nieuws > Persberichten 2015 > TraceParts introduceert 6 nieuwe CAD-bestandsindelingen voor applicaties voor rendering en 3D-animatie

De wereldwijde community van 2 miljoen bij TracePartsOnline.net geregistreerde ontwerpers en ingenieurs kan meer dan 100 miljoen met alle CAD-programma’s compatibele CAD-modellen downloaden

Saint-Romain, Frankrijk, 21 januari 2015 – TraceParts, wereldleider op het gebied van 3D-content voor digitale engineering, heeft onlangs 6 nieuwe bestandsindelingen toegevoegd aan zijn groeiende lijst met ondersteunde CAD-indelingen.

Tot de nieuwste CAD-aanwinsten op het platform TracePartsOnline.net behoren onder meer PLY, COLLADA, OFF, WAVEFRONT OBJ, VTK en THREE JS, waardoor er op het gebied van rendering, gaming en 3D-animatie een wereld van mogelijkheden aan de ontwerpersgemeenschap wordt geboden. De nieuwe bestandsindelingen vormen een aanvulling op de vertrouwde systeemeigen indelingen van alle gangbare CAD-software, waaronder SOLIDWORKS, CATIA, Pro/ENGINEER & Creo, Inventor, AutoCAD, Solid Edge, TopSolid, Geomagic Design, Kompas 3D, SpaceClaim, SketchUp, Autodesk REVIT, ZW3D, Draftsight, HiCAD, TurboCAD en T-FLEX.

TracePartsOnline.net biedt een robuuste oplossing om de productontwikkelingstijd te verkorten, met systeemeigen en neutrale CAD-indelingen die compatibiliteit en flexibiliteit bieden bij het gebruik van alle CAD-software van ontwerp tot productie.

Download 3D

We bieden op TracePartsOnline.net nu een dusdanig grote verscheidenheid aan formaten dat ontwerpers en ingenieurs ongekend flexibel zijn bij het downloaden van een model in om het even welke bestandsindeling. Ze hoeven zich geen zorgen meer te maken als ze een 3D-model naar een collega, klant of leverancier sturen. Ze kunnen er verzekerd van zijn dat er altijd een compatibele bestandsindeling voor hun CAD-software bestaat,

zegt Bertrand Cressent, Product Manager bij TraceParts.

TraceParts verwacht de aanwas van bestandsindelingen in de toekomst versneld voort te zetten en werkt al aan het toevoegen van CAD-formaten als EGG, AMF en 3DS.

TraceParts is een geregistreerd handelsmerk. Alle andere producten en bedrijfsnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com