Home > Nieuws > Persberichten 2015 > Groot succes voor 3D-marketingtools

Meer dan 520 catalogi online op het platform TracePartsOnline.net

Saint-Romain, Frankrijk, 18 maart 2015 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, biedt momenteel meer dan 100 miljoen 3D-modellen in zijn CAD-bibliotheek TracePartsOnline.net

Door het online publiceren van 3D-catalogi en het gratis beschikbaar stellen van CAD-modellen beschikken leveranciers van industriële onderdelen die willen samenwerken met de ontwerpbureaus van hun klanten nu over een onontbeerlijk professioneel instrumentarium.

TraceParts is in 2005 gestart met het aanbieden van innovatieve downloadoplossingen voor de 3D-bestanden die direct beschikbaar zijn op de websites van honderden fabrikanten en industriële distributeurs. Op deze platforms, geïntegreerd met behulp van webservices en API’s, konden ontwerpbureaus onderdelen valideren en met slechts enkele klikken in hun projecten integreren.

Gesterkt door dit succes, heeft TraceParts zijn aanbod uitgebreid door CAD-gebruikers de mogelijkheid te bieden om alle 3D-modellen op TracePartsOnline.net te downloaden. In deze onlinebibliotheek zijn de bestanden beschikbaar in de CAD-indelingen van alle pakketten waar ontwerpers mee werken, waardoor de bestanden niet hoeven te worden geconverteerd en niet meer beschadigd kunnen raken.

520 catalogi

Vanaf 2010 werden onlinesystemen voor het leveren van CAD-modellen onmisbaar voor het merendeel van de leveranciers van industriële componenten. Om zich te onderscheiden van hun concurrenten, bieden de meeste van hen nu gratis toegang tot hun CAD-bestanden aan de ontwerpers en ingenieurs van de TraceParts-community.

3M, Norelem, RS Components, Schneider Electric en nog vele anderen hebben inmiddels hun CAD-gegevens weten om te smeden tot een promotie- en verkoopinstrument, door hun specificaties en 3D-modellen te verspreiden via het platform TracePartsOnline.net en de CAD- en PLM-netwerken van partners.

Door deze netwerken is er een wereldwijde ontwerperscommunity van meer dan 9,2 miljoen gebruikers ontstaan en hebben adverteerders al in de ontwerpfase commerciële mogelijkheden. Zo werden er in de loop der tijd 520 3D-catalogi aan de onlinebibliotheek TracePartsOnline.net toegevoegd en dekt het platform nu talloze sectoren, waaronder de elektronische, mechanische en pneumatische sectoren, de vliegtuigbouw en de auto-industrie.

TraceParts heeft in 2014 een nieuwe applicatie voor mobiele apparaten gelanceerd, waarmee fabrikanten en distributeur hun 3D-content op tablets en smartphones kunnen aanbieden. De run op 3D lijkt daarmee werkelijk van start te zijn gegaan.

Meer informatie over alle 3D-productmarketingoplossingen van TraceParts is beschikbaar op http://www.traceparts.com/nl/publiceer-uw-3d-productcatalogi/.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com