Home > Nieuws > Persberichten 2015 > TraceParts en SolidFace slaan handen ineen en bieden meer dan 100 miljoen gratis 3D CAD-modellen online

TraceParts-portal direct toegankelijk vanuit de parametrische historische constructieve CAD-modeler van SolidFace

Saint-Romain, Frankrijk, 18 februari 2015 – TraceParts, wereldleider op het gebied van 3D-content voor digitale engineering, en SolidFace, een toonaangevende leverancier van ontwerpproductiviteit oplossingen, hebben vandaag de SolidFace-portal gelanceerd, een gratis onlinebron voor ontwerpers ten behoeve van de snelgroeiende gebruikersgemeenschap van SolidFace-software.

Deze nieuwe online onderdelenbibliotheek biedt vanuit de interface van SolidFace directe toegang tot meer dan 100 miljoen onderdeelnummers van honderden toonaangevende fabrikanten en distributeurs van onderdelen en duizenden standaarden, waaronder ISO, ANSI, DIN, NF, GB en ASME.

We zijn er erg trots op om met SolidFace samen te werken en hun gebruikers gratis best-in-class 3D-onderdelencatalogi te bieden, zegt Gabriel Guigue, managing director van TraceParts.

Ontwikkelingstijden zijn cruciaal voor alle fabrikanten en SolidFace is een zeer flexibele tool, waarmee ze hun producten beter en sneller kunnen ontwerpen. Daarom doet het ons veel genoegen dat we de eerste leverancier van content zijn die de uiterst dynamische SolidFace-gebruikersgemeenschap voorziet van honderden miljoenen door de leveranciers gecertificeerde onderdelen om in hun ontwerpen op te nemen.

Screenshot - SolidFace

Het is onze missie om hoogwaardige software te ontwikkelen die onze klanten het hoogste profijt biedt tegen de laagste kosten. Daarbij gaat de verkoop van het product aan onze klanten altijd gepaard met goede service, vertelt Oscar Leite, CEO van SolidFace.

Daarom was het voor ons een nieuwe, belangrijke stap om samen met TraceParts miljoenen CAD-modellen en andere waardevolle productgegevens aan de community van SolidFace-gebruikers te kunnen aanbieden, zodat ze tijd en kosten kunnen besparen.

Over SolidFace

Het idee om de SolidFace CAD-software te ontwikkelen ontstond toen we zagen welke vlucht het zoeken naar 3D CAD-technologie nam en er zich een nieuw bedrijfsmodel voordeed. Bij de ontwikkeling richtten we ons op de volgende hoofdpunten: betrouwbaar, betaalbaar, compatibel, gebruikersvriendelijk en uitmuntende technische ondersteuning. Sommige ontwikkelaars in ons team hebben meer dan 15 jaar ervaring met ontwikkeling en consultancy op het gebied van CAD-software en beschikken over technische ervaring in landen als Duitsland, Italië en Brazilië.

Een van de voornaamste uitdagingen was het integreren van de Parasolid/Siemens 3D-engine in de parametrische schetsmodule die we zelf ontwikkeld hadden. Deze engine wordt beschouwd als de beste voor 3D-modellering en wordt gebruikt door het merendeel van de toonaangevende CAD-leveranciers in de wereld. Ons product is volledig compatibel met hun software via de Parasolid-bestandsextensies X_T en X_B, doordat we dezelfde 3D-engine delen.

De modeler bestaat uit drie hoofdmodules: Drawing, Part en Assembly. Door de parametrisering is het bewerken van features eenvoudig en is de schetsfunctie automatisch.

Ga voor meer informatie naar www.solidface.com

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.   Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com