Home > Nieuws > Persberichten 2015 > TraceParts Publishing Network wordt de wereldwijde referentie voor de verspreiding van CAD-modellen

Het aantal industriële ontwerpers met toegang tot de CAD-content in de engineering community van TraceParts is onlangs de grens van 13 miljoen gepasseerd

Saint-Romain, Frankrijk, 17 juni 2015 – Het platform TracePartsOnline.net is in 2001 door TraceParts opgezet om gratis toegang te bieden tot de CAD-modellen en specificaties van honderden miljoenen industriële componenten: van eenvoudige schroeven tot en met elektronische of mechanische subassemblages, zoals stroomomzetters en modules voor lineaire verplaatsingen.

Doordat deze onderdelen in de cloud worden gehost, kunnen de 2D/3D CAD-modellen eenvoudig en snel worden gedownload in de populairste systeemeigen bestandsindelingen en hebben ontwerpers de zekerheid dat ze toegang hebben tot de recentste updates van de productfiches.

De technische informatie over industriële onderdelen wordt door tal van CAD- en PLM-makers, zoals SOLIDWORKS, Autodesk, PTC en Siemens PLM, aan hun klanten doorgegeven, waardoor er meer dan 13 miljoen ontwikkelaars worden bereikt, die werken aan projecten in uiteenlopende domeinen als elektronica, mechanica, architectuur en vliegtuigbouw. De ontwikkelaars kunnen de CAD-bestandsindeling van het te downloaden 3D-model kiezen. Dit bevordert de interoperabiliteit en herbruikbaarheid van de gegevens vanaf het ontwerp tot en met de fabricage, onafhankelijk van de gebruikte CAD-software.

Het publicatienetwerk TraceParts Publishing Network biedt ontwerpbureaus hiermee de mogelijkheid om hun ontwikkelingscycli aanzienlijk te beperken. Ze kunnen de 3D-bestanden van de benodigde onderdelen downloaden en zijn geen tijd kwijt aan het bouwen van modellen.

TraceParts Publishing Network

Onze klanten, de fabrikanten en distributeurs in het TraceParts Publishing Network, stellen hun productgegevens gratis en vrij beschikbaar aan 13 miljoen potentiële kopers en vertienvoudigen daarmee hun kansen om te worden opgenomen in nieuwe projecten. Voor hen is dit een formidabel marketing- en verkoopinstrument, als je weet dat meer dan 80% van de gedownloade producten vervolgens wordt besteld,

aldus een verheugde Gabriel Guigue, algemeen directeur van TraceParts.

Ga naar traceparts.com/nl/tppn voor meer informatie over het publicatienetwerk van TraceParts.

Leveranciers van industriële onderdelen die hun CAD-gegevens en specificaties via TraceParts willen verspreiden, kunnen per e-mail (info@traceparts.com) contact met ons opnemen of onze website www.traceparts.com bezoeken.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com