Home > Nieuws > Persberichten 2015 > CAD-gegevens Schroff op TraceParts

Pentair verruimt 3D-productgegevens en services voor ontwerpers op TraceParts

STRAUBENHARDT, 15 juli 2015 – Pentair kondigt een uitbreiding met 1.600 extra CAD-tekeningen op TracePartsOnline.net aan, met onder meer elektronicakasten, geïntegreerde systemen, netvoedingen en aansluitplaten. Tot nu toe waren er meer dan 2.750 3D-gegevensrecords voor de Schroff-producten van Pentair beschikbaar, van moduledragers en 19 inch-componentendragers tot desktopbehuizingen en frontpanelen. Hardwareontwikkelaars kunnen uit 32 verschillende systeemeigen CAD-bestandsindelingen kiezen en die direct in hun CAD-systemen gebruiken. De gegevens kunnen daardoor gemakkelijk worden geïmporteerd, zodat het ontwerpproces eenvoudiger wordt.

Door CAD-modellen voor standaardonderdelen te downloaden, wordt er bovendien nieuwe functionaliteit in de gebruikersinterface geïntegreerd. Daarmee kunnen gebruikers offertes aanvragen voor de geselecteerde producten in hun winkelwagen. Pentair maakt in de TraceParts-portal ook CAD-tekeningen voor de 30 Series van Schroff Calmark Card-Loks en Schroff Wedge-Loks beschikbaar (meer dan 10.000 CAD-gegevensrecords). De gebruikers beschikken over een selectiehulpmiddel om bijvoorbeeld de gewenste lengte en breedte en het gewenste oppervlak van deze producten op te geven en het overeenkomstige artikelnummer te bekijken. Met deze functie kan de gebruiker 3D-gegevens voor het gewenste model downloaden in de vastgeklemde en losgemaakte versie.

PENTAIR

Pentair is voornemens om medio 2015 nog 450 sets met CAD-gegevens te publiceren voor elektronicakasten, 19 inch-ventilatoren, AdvancedTCA-systemen en AMC-frontpanelen en -dragers. Zo goed als alle bestaande 3D-gegevens voor Schroff-producten zullen op TraceParts kunnen worden gedownload. Gegevens voor nieuw ontwikkelde of verbeterde producten zullen regelmatig worden toegevoegd. Ga voor meer informatie naar www.pentairprotect.com

Over Pentair Technical Solutions

Pentair Technical Solutions is een wereldwijde leider in systemen en oplossingen ter bescherming van industriële controlesystemen, elektrische componenten, communicatiehardware, elektronische apparaten en elektrische warmtebeheersystemen. De voornaamste merken, Hoffman, Raychem, Schroff en Tracer, bieden een compleet assortiment oplossingen – standaard, aangepast en speciaal ontworpen – voor de sectoren energie, industrie, infrastructuur, commercie, communicatie, medisch, veiligheid en defensie.

De uitgebreide productenportefeuille van het merk Schroff omvat onder meer: accessoires voor printplaten, zoals kaarthouders, door geleiding gekoelde frames, frontpanelen en handgrepen voor subrekken, behuizingen, aansluitplaten, netvoedingen, kasten en vooraf geassembleerde ombouwen voor geïntegreerde computersystemen. Ga voor meer informatie naar www.pentairprotect.com

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com