Home > Nieuws > Persberichten 2015 > 2014 was een doorslaand succes voor de onlineverspreiding van CAD-bestanden

Ingenieurs en ontwerpers hebben in 2014 meer dan 50 miljoen 3D-modellen gedownload op TracePartsOnline.net

Saint-Romain, Frankrijk, 15 januari 2015 – TraceParts, een wereldwijde leverancier van 3D-productmarketingoplossingen, meldt een forse stijging in 2014 van het websiteverkeer voor de kosteloze CAD-bibliotheek TracePartsOnline.net, waar 2 miljoen ingenieurs en ontwerpers zijn ingeschreven.

Miljoenen ontwerpers hebben de in 2001 door TraceParts gelanceerde website TracePartsOnline.net gebruikt om technische gegevens over industriële componenten te raadplegen en de gewenste CAD-modellen voor hun ontwerpprojecten gratis te downloaden.

Er zijn in 2014 meer dan 50 miljoen CAD-modellen op TracePartsOnline.net gedownload, een stijging van meer dan 20%. Deze stijging bevestigt de groeiende behoefte van ontwerpbureaus om CAD-bestanden van onderdelen te downloaden. TraceParts heeft al in het tweede trimester van 2014 op deze tendens gewezen (lees het TraceParts-persbericht van 19 mei 2014). Het gaat hier om een internationale trend waarin de innovatierace leidt tot het optimaliseren van de ontwerptijd en de ontwikkelingscycli van nieuwe producten.

Online distribution of CAD files

Of het nu gaat om elektronische, mechanische of elektrische onderdelen, talrijke fabrikanten en industriële leveranciers bieden al oplossingen door op hun websites CAD-bestanden online aan te bieden met behulp van de technologie en kennis van TraceParts. Deze bedrijven hebben er vaak ook voor gekozen om hun technische gegevens en 3D-bestanden via TracePartsOnline.net te verspreiden, teneinde de zichtbaarheid van hun producten te verbeteren en bestanden met hooggekwalificeerde prospects aan te leggen.

Het engineeringplatform van TraceParts is in 2014 bezocht door meer dan 4 miljoen unieke bezoekers, met alleen al in de maand mei een piek van 6 miljoen pageviews.
TracePartsOnline.net wordt dagelijks gevoed met nieuwe industriële componenten en biedt ingenieursbureaus een keuze uit meer dan 100 miljoen specificaties en downloadbare 2D- en 3D-modellen die compatibel zijn met alle gangbare CAD-programma’s.

Onze uitstekende resultaten in 2014 bevestigen het belang en het vertrouwen dat miljoenen ontwerpers over de hele wereld in ons stellen. TracePartsOnline.net is sinds een paar jaar uitgegroeid tot een referentiesite voor ontwerpers. Ze hebben daar niet alleen toegang tot de aangeboden technische gegevens maar zoeken er ook naar nieuwe leveranciers,

verduidelijkt Bertrand Cressent, productmanager bij TraceParts.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com