Home > Nieuws > Persberichten 2015 > Een nieuwe stap voorwaarts in 3D-marketing

TraceParts verhoogt zijn investeringen in het downloadplatform voor CAD-bestanden

Saint-Romain, Frankrijk, 12 februari 2015 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, biedt leveranciers van industriële onderdelen nieuwe mogelijkheden voor 3D-markteting en stelt de klanten daarmee in staat om hun marktaandeel te vergroten.

De nieuwe ontwikkelingen bij TracePartsOnline.net maken het mogelijk om fabrikanten en hun distributeurs geografisch te lokaliseren met Google Maps. Door deze functionaliteit kunnen potentiële klanten al bij aanvang van hun ontwerpprojecten direct contact opnemen met onderdelenleveranciers.

De CAD-bibliotheek TracePartsOnline.net is sinds kort ook voorzien van een nieuwe, uiterst krachtige en snelle zoekmachine. De gebruikers van de website kunnen nu naar onderdelen zoeken door query’s met meerdere criteria uit te voeren.
Met deze nieuwe zoekmachine – en met de nieuwe 3D-viewer – geeft TraceParts gehoor aan de toenemende vereisten van ingenieurs en technici van ontwerpbureaus.

TPO release

Dankzij de nieuwe 3D-viewer kan de bij TracePartsOnline.net geregistreerde ontwerperscommunity direct en in realtime 3D-modellen bekijken en manipuleren in iedere willekeurige webbrowser, zonder plug-ins of aanvullende software. De miljoenen CAD-gebruikers kunnen de onderdelen die ze voor hun project nodig hebben voortaan uitgebreid bekijken, voordat ze de modellen downloaden in een CAD-indeling van hun keuze.

TraceParts biedt door middel van betekenisvolle partnerschappen met talrijke softwarefabrikanten, zoals SOLIDWORKS en Autodesk, een oplossing voor de belangrijkste problematiek van ontwerpers: het vinden van het onderdeel dat ze nodig hebben. Op TracePartsOnline.net zijn in 2014 meer dan 50 miljoen CAD-modellen gedownload, waardoor het een onmisbare industriële etalage is geworden, waarin onderdelenfabrikanten hun technische gegevens kunnen tonen aan een uitgebreid engineeringnetwerk van wereldwijd 9,2 miljoen gebruikers.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.   Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com