Home > Nieuws > Persberichten 2015 > Printen is de snelste manier om een onderdeel te valideren

STL, de standaardindeling voor 3D-prints, is nu beschikbaar op TracePartsOnline.net

Saint-Romain, Frankrijk, 4 maart 2015 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, biedt ontwerpers de mogelijkheid om 3D-prints te gebruiken voor de validatie van onderdelen voor hun projecten.

Zoals vrije toegang tot CAD-content in de afgelopen 15 jaar, staat het afdrukken in 3D op het punt om de markt voor industriële onderdelen op zijn kop te zetten. Voor industriële ontwerpers is het verminderen van het aantal ontwikkelingscycli voor nieuwe producten een van de prioriteiten. Een engineeringplatform als TracePartsOnline.net stelt hen momenteel in staat om het voor hun ontwerpproject benodigde onderdeel te identificeren, te visualiseren en te downloaden in de CAD-indeling van hun keuze.

De laatste fase van de validering van hun ontwerpproject bleef daarentegen voor uitdagingen zorgen, omdat er dan een maquette of prototype gebouwd moet worden. Op dat moment is afdrukken in 3D uiterst zinvol.

3D printing - STL format

Voor de ontwikkeling van hun prototypes hadden designprofessionals tot nu toe slechts één oplossing: contact opnemen met de fabrikanten of distributeurs, monsters aanvragen en wachten tot die geleverd zouden worden, voordat het prototype kon worden gebouwd. 3D-printen maakt het nu mogelijk om ongehinderd CAD-modellen van ieder onderdeel als STL-bestand (STereoLithografie) te downloaden en af te drukken.

Onderdelenleveranciers kunnen hun klanten door 3D-printen veel kostbare tijd besparen en tegelijkertijd aanzienlijk besparen op hun eigen kosten voor opslag, beheer, afschrijving en bezorging van hun monstervoorraad.

De fabrikanten en distributeurs die onze klanten zijn, zoeken constant naar wegen om de kwaliteit van hun diensten aan ontwerpbureaus te verbeteren en de operationele kosten te beheersen. Ons downloadaanbod van voor 3D-printen geschikte bestanden in onze onderdelenbibliotheek TracePartsOnline.net stelt de leveranciers in staat om een win-winstrategie te ontwikkelen voor de relatie met de beslissers onder hun klanten,

aldus Christian Baumgärtner, algemeen directeur van TraceParts GmbH.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.   Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com