Home > Nieuws > Persberichten 2015 > COVAL lanceert mobiele app in samenwerking met TraceParts

COVAL heeft dankzij een samen met TraceParts ontwikkelde mobiele app de leiding genomen in de race naar 3D-content voor vacuümhandlingsystemen

Saint-Romain, Frankrijk, 1 april 2015 – COVAL is een Frans bedrijf dat al bijna dertig jaar onderdelen voor vacuümhandling ontwerpt en produceert. Het gebruik van deze handlingtechniek is wijdverbreid in de auto-industrie, de voedingssector, de lucht- en ruimtevaart en zelfs in de verpakkingsindustrie. Voorwerpen, metalen platen, vellen papier, eindproducten en zelfs levensmiddelen worden opgepakt door een of meer zuignappen en van het ene werkstation naar het andere verplaatst of in hun verpakking gedaan.

COVAL vroeg TraceParts al in 2007 om 3D-modellen te vervaardigen van alle onderdelen in hun productcatalogus en deze online beschikbaar te maken. COVAL leverde de CAD-modellen aanvankelijk direct aan de klanten, maar toen bleek dat de technische afdeling het groeiende aantal aanvragen niet kon bijhouden, koos het bedrijf voor een publicatieoplossing van TraceParts.

Ons voornaamste doel bij het kiezen van TraceParts was om onze 3D-modellen beschikbaar te maken voor integratoren en fabrikanten van machines en om in meerdere talen nieuwe klanten over de hele wereld te bereiken. Onze aanwezigheid op het platform TracePartsOnline.net was voor ons van cruciaal belang voor het ontwikkelen van onze internationale activiteiten en het verbeteren van onze dienstverlening aan de klanten,

zegt Stéphane Garcia, marketingmanager bij COVAL.

TracePartsMobile

COVAL liet het daar echter niet bij. Als een ware baanbreker binnen de branche heeft het bedrijf onlangs zijn verkoopstrategie versterkt met een nieuwe door TraceParts ontwikkelde app, de COVAL e-catalogue, die verkrijgbaar is via de App Store en Google Play. Aanvankelijk was COVAL vooral gewonnen door de innovatieve, gebruikersvriendelijke technologie van deze applicatie voor mobiele apparaten, maar het potentieel voor de marketing- en verkoopactiviteiten werd al snel duidelijk.

De app is intuïtiever dan een website. Onze verkopers kunnen nu ons volledige productaanbod en nieuwe upgrades op hun smartphones en tablets aan de klanten presenteren. Ze kunnen de klanten ook op het moment zelf 3D-bestanden toesturen en ze hebben alle specificaties en technische referenties dadelijk bij de hand,

besluit Stéphane Garcia.

Innovatie staat bij COVAL hoog in het vaandel, dus de onderneming vervolgt haar strategie om alle 3D-content voor een zo breed mogelijk publiek beschikbaar te maken. De nieuwe app wordt alom gewaardeerd door de eindgebruikers en biedt het bedrijf nieuwe mogelijkheden om http://www.traceparts.com/nl/tpm

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u opwww.traceparts.com