Home > Nieuws > Persberichten 2014 > TraceParts maakt de ondersteuning mogelijk voor de WebGL 3D- weergave van miljoenen CAD modellen op TracePartsOnline.net

De HTML5 WebGL technologie staat het toe gedetailleerde 3D-onderdeelmodellen rechtstreeks plugin-vrij weer te geven in de browser op alle apparaten

Saint Romain, Frankrijk – 29 oktober 2014 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van de inhoud van 3D digitale techniek , heeft de ondersteuning gelanceerd voor WebGL 3D-weergave van haar volledige bibliotheek van gratis te downloaden CAD modellen.

Gebruikers zijn nu in staat rechtstreeks live 3D-modellen in elke overeenkomende web browser te zien en ermee te interageren zonder gebruik van plugins of andere bijkomende software, wat het gemakkelijker dan ooit maakt om toegang te krijgen tot de miljoenen onderdelen op TracePartsOnline.net.

viewer-webgl

Als gevolg van het actief bijwerken van de catalogusinhoud, zijn de 3D-weergaven altijd up-to-date. Hierdoor kan de gebruiker er vertrouwen in hebben dat het model weergegeven in de browser altijd precies hetzelfde zal zijn na het te hebben gedownload in één van de vele ondersteunde CAD-formaten.

Andere voordelen van WebGL behelzen snellere oplaadtijden en een verbeterde alertheid als gevolg van de verminderde verwerkingsoverhead van de weergave van het model. Dit, samen met de hogere kwaliteit van de weergaven betekent, dat gebruikers sneller onderdelen kunnen vinden en ze vooraf kunnen bekijken in een sterk verbeterde mate van detail.

Met een ingenieursgemeenschap van meer dan 9,1 miljoen design-vaklieden die toegang hebben tot het TraceParts Publishing Network, wordt een groot aantal verschillende browsers gebruikt om CAD-modellen te kiezen en te downloaden. Derhalve, om ervoor te zorgen dat elke webbrowser nog steeds betrouwbaar toegang krijgt tot alle beschikbare modellen en deze kan bekijken, kan de website terugvallen op andere technologieën zoals Java.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com