Home > Nieuws > Persberichten 2014 > TraceParts lanceert een speciale online CAD-bibliotheek voor leden van de EPTDA

EPTDA selecteert TraceParts om de onderdelen van distributeurs en fabrikanten van producten voor mechanische aandrijftechniek en motion control aan ingenieurs en ontwerpers aan te bieden.

Saint Romain, Frankrijk, 25 november 2014 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, is een partnerschap aangegaan met de EMEA Power Transmission Distributors Association, waardoor de leden van de EPTDA hun technische gegevens en 3D CAD-modellen online kunnen aanbieden.

TraceParts is sinds 2012 een buitengewoon lid van de EPTDA en heeft met Europese marktleiders op het gebied van componenten voor aandrijftechniek en motion control samengewerkt om hun 3D-productcatalogi te publiceren op TracePartsOnline.net, de engineeringbibliotheek van TraceParts. Bedrijven die eerder deze marketingstrategie voor hun 3D-producten met TraceParts hebben geïmplementeerd, melden een aanzienlijk rendement in termen van het aantal gedownloade CAD-modellen en de extra verkopen.

Op basis van dat succes hebben EPTDA en TraceParts gezocht naar wegen om alle EPTDA-leden een kans te bieden om hun productzichtbaarheid te verbeteren en hun omzet te verhogen. Het partnerschap heeft geleid tot het ontwikkelen van een onlinebibliotheek voor engineers, gericht op de 15 belangrijkste door de EPTDA ondersteunde productcategorieën, waaronder lagers, aandrijfriemen, besturingselementen en sensoren, koppelingen, elektronische aandrijvingen, hydraulica, lineaire aandrijvingen, motoren en pneumatiek. Deze speciale CAD-bibliotheek stroomlijnt het gehele ontwerpproces en biedt ingenieurs en ontwerpers de mogelijkheid om snel CAD-modellen van voor hun ontwerpen vereiste onderdelen te selecteren, te beoordelen en te downloaden.

EPTDA CAD library

Deze nieuwe onlinebibliotheek biedt directe toegang tot 3D-catalogi met onder meer 2D-tekeningen, CAD-modellen en volledige technische specificaties. Alle onderdelen kunnen in 3D worden bekeken. De modellen kunnen in realtime in de browser worden gemanipuleerd en weergegeven en kunnen worden gedownload in een van de vele ondersteunde CAD-indelingen, compatibel met de populairste CAD-software. De onlinebibliotheek van EPTDA is gratis toegankelijk op de website van EPTDA of direct op www.tracepartsonline.net/ws/eptda.

In deze nieuwe CAD-bibliotheek worden al binnen een maand na de lancering miljoenen componenten gepresenteerd van een groeiend aantal onderdelenleveranciers, zoals CMD COUPLINGS, FLI, GATES, INA / FAG, ITAFRAN, IWIS, KURODA JENA TEC, mbo Oßwald, NADELLA, NSK, POGGI, ROLLON, SEDIS, SIEMENS Automation and Control, SIT, SKF, SMC en NTN-SNR.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten.

Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com

Over EPTDA

Na haar oprichting in 1998 is EPTDA uitgegroeid tot de grootste organisatie van distributeurs en fabrikanten van producten voor mechanische aandrijftechniek en motion control.
De in de EPTDA verenigde distributeurs en fabrikanten bestrijken meer dan 15 productcategorieën binnen de EPTDA en zijn actief in uiteenlopende markten, waaronder apparatuur voor de levensmiddelenindustrie; mijnbouw- en baggermaterieel; de automobielindustrie; industriële machines; landbouwmachines; energieopwekking; transportsystemen; en pulp en papier.