Home > Nieuws > Persberichten 2014 > Nieuwe klanten aantrekken en meerwaarde bieden met CAD-catalogus

Phoenix Contact is ervan overtuigd met TraceParts de juiste partner op het gebied van CAD-bibliotheken te hebben gevonden.

Phoenix Contact logoAmberg, Duitsland, 23 September 2014 – Phoenix Contact publiceert sinds november 2010 meer dan 8000 producten uit de connectorproductlijn Combicon op het onlineplatform TracePartsOnline.net. Tijd voor een korte evaluatie.

Phoenix Contact had meerdere doelstellingen voor het project “3D-catalogus bij TraceParts”. Daartoe behoorden het verbeteren van de productzichtbaarheid, het verhogen van het serviceniveau voor de klanten, de standaardisatie van CAD-modellen, de algemene ondersteuning met CAD-gegevens en 3D-weergave en het ontlasten van de interne afdelingen.

Phoenix Contact 3D-catalogus bij TraceParts

Projectmanager Jens-Uwe Henkel definieerde als doelgroep: ontwikkelaars, ontwerpers en technici bij de klant, potentiële nieuwe klanten, distributiepartners en het “Global Sales Network” van Phoenix Contact zelf.

Drie en een half jaar na de uitvoering van het project “3D-catalogus bij TraceParts” is Phoenix Contact ervan overtuigd de juiste stap te hebben gezet.

“De soepele samenwerking, snelle implementatie en professionele ondersteuning tonen ons dat we met TraceParts de juiste technologiepartner hebben gevonden, die onze uiteenlopende doelstellingen volgens plan heeft kunnen verwezenlijken”

vertelt Jens-Uwe Henkel, manager productmarketing voor Combicon.

De CAD-catalogus brengt Phoenix Contact verscheidene voordelen. Voor de klanten biedt de mogelijkheid om 3D-weergaven online te bekijken en bestanden in alle gangbare CAD-indelingen te downloaden een werkelijke meerwaarde. Deze toegevoegde waarde voedt de klanttevredenheid en versterkt de klantenbinding. De beschikbaarheid van de onderdelen in het TraceParts Publishing Network verbetert de wereldwijde zichtbaarheid ervan onder meer dan 8,5 miljoen gebruikers. Alleen al door dit groeiende netwerk van nieuwe TraceParts-partnerportalen worden er voor Phoenix Contact andere afzetmarkten ontsloten.

De rapportagetool van TraceParts biedt bovendien de mogelijkheid om de gegevens nauwkeurig te analyseren. Het gebruikersgedrag – welke onderdelen, wanneer, waar, door wie en hoe vaak worden gedownload – kan worden gebruikt als een vroege indicator voor strategische beslissingen.

Jens-Uwe Henkel vervolgt:

“Uit een gerichte analyse van de statistische gegevens van TraceParts bleek dat slechts een fractie van de Duitse TraceParts-gebruikers die een CAD-model hadden gedownload in ons CRM-systeem voorkwam. Dat betekent dat vrijwel alle nieuwe contacten die we via de CAD-downloads genereren potentiële nieuwe klanten zijn. De enige logische conclusie is dat we de componenten die kunnen worden gedownload, moeten uitbreiden en bijwerken.”

Over Phoenix Contact

Phoenix Contact GmbH & Co. KG is wereldwijd marktleider in componenten, systemen en oplossingen op het gebied van elektrotechniek, elektronica en automatisering. Het bedrijf is meer dan 90 jaar geleden in Duitsland opgericht en biedt een zeer breed spectrum aan componenten en systeemoplossingen voor de energievoorziening, met inbegrip van wind en zonne-energie, en voor de bouw van apparaten, machines en schakelkasten. Phoenix Contact is een mondiaal opererende groep met wereldwijd circa 13.000 medewerkers. De onderneming beschikt buiten Duitsland over 50 eigen verkoopmaatschappijen en -kantoren in 30 landen. Op de website van Phoenix Contact (www.phoenixcontact.com) vindt u uitgebreide informatie over de onderneming.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com