Home > Nieuws > Persberichten 2014 > TraceParts duidt marktontwikkelingen vanaf de Hannover Messe 2014

TraceParts bevestigt dat de onlinevraag naar 3D CAD-modellen sneller groeit dan ooit

Amberg, Duitsland, 19 mei 2014 – TraceParts, wereldleider op het gebied van 3D-content voor digitale engineering, geeft een voorlopige analyse van de Hannover Messe 2014.
Deze jaarbeurs is voor de technologische industrie het grootste evenement ter wereld. Duizenden wereldwijd opererende fabrikanten tonen er hun recentste innovaties op het gebied van elektronica, automatisering, fabricage en toepassingen voor duurzame energie.

TraceParts heeft als exposant belangrijke spelers in deze markten gesproken en van gedachten kunnen wisselen over best practices voor ontwerpers en ingenieurs. Uit de besprekingen met wereldwijd opererende marktleiders blijkt dat het beschikbaar stellen van CAD-modellen aan prospects en klanten voor hun nieuwe productontwerpen steeds gebruikelijker wordt. De betrokken verkoop- en marketingmanagers vertelden tijdens de beurs dat het tijdens de ontwerpfase bieden van alle benodigde technische informatie aan hun klanten één van de belangrijkste selectiecriteria voor nieuwe ontwerpprojecten is. Hieronder vallen ook oplossingen om hun CAD-modellen gratis te kunnen downloaden.

Christian Baumgärtner, managing director van TraceParts GmbH, bevestigt deze trend:

“Ontwerpers hechten bij het kiezen van leveranciers met wie ze willen samenwerken steeds meer belang aan de beschikbaarheid van CAD-modellen. We ontmoeten steeds vaker ingenieurs die de standaardonderdelen van fabrikanten niet meer willen herontwerpen. Ze kunnen ze immers op de portal van TraceParts in een paar tellen downloaden. Dit jaar groeit wél het aantal distributeurs en onderdelenfabrikanten dat zich hiervan terdege bewust is. Het online aanbieden van CAD-modellen lijkt een geïntegreerd onderdeel te zijn geworden van hun strategieën om klanten te werven en aan zich te binden.”

TraceParts’ oplossingen om CAD-modellen te publiceren worden steeds populairder. Bovendien heeft het bedrijf tijdens de beurs het gloednieuwe softwarepakket TraceParts Enterprise gelanceerd. Deze software is gericht op bedrijven die de 3D-content van hun leveranciers willen beheren en stroomlijnen. Alfred Schallert, wereldwijd productmanager voor TraceParts Enterprise, vertelt:

“Onze oplossing is ontworpen voor organisaties die onderdelen met identieke specificaties van verschillende leveranciers willen voorkomen en zo overbodig gegevensbeheer en onnodige overhead willen vermijden. Het specificeren van een nieuw onderdeel in een ontwerpproject, terwijl er al een goedgekeurd onderdeel bestaat, vertraagt uiteindelijk het hele project en brengt aanzienlijke extra kosten met zich mee. TraceParts Enterprise helpt dit risico te voorkomen in de fase waarin CAD-modellen en technische gegevens door ontwerpers worden beoordeeld.”

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com