Home > Nieuws > Persberichten 2014 > CAD-ontwerpers opgelet! De achtste jaarlijkse TraceParts-wedstrijd gaat van start.

TraceParts nodigt CAD-ontwerpers van over de hele wereld uit om een 3D-weergave te maken van een bouwwerk of monument dat hun land het beste vertegenwoordigt. Er is een 3D-printer te winnen!

Design ContestSaint-Romain, Frankrijk, 18 november 2014 – TraceParts, een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering, opent vandaag zijn achtste eindejaarswedstrijd!

Sinds 8 jaar levert de TraceParts-gemeenschap van meer dan 2 miljoen CAD-gebruikers een bijdrage aan deze wedstrijd.

Brandenburger - Berlin Dit jaar moeten de deelnemers een 3D-ontwerp maken van een bouwwerk of monument dat hun land het beste vertegenwoordigt.

Ze kunnen gebruikmaken van CAD- of beeldbewerkingssoftware. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de CAD-onderdelen die gratis beschikbaar zijn in de portal TracePartsOnline.net.

De creaties moeten vóór 17 december 2014 naar 3dcontest@traceparts.com worden gestuurd in een bijlage van maximaal 1 MB.

Alle werkstukken zullen op www.traceparts.com worden gepubliceerd en het mooiste ontwerp zal worden onthuld op 24 december 2014.

3D PrinterDeelname aan deze wedstrijd is volledig anoniem. De winnaar ontvangt uit handen van het TraceParts-team de prijs voor 2014: een 3D-printer van RepRapPro, gedistribueerd door RS Components.

Alle 3D-bestanden op TracePartsOnline.net zijn compatibel met de eigen bestandsindelingen van de meest gangbare CAD-programma’s, zoals SOLIDWORKS, CATIA, Pro/ENGINEER & Creo, Inventor, AutoCAD, Solid Edge, TopSolid, Geomagic Design, Kompas 3D, SpaceClaim, SketchUp, Autodesk REVIT, ZW3D, Draftsight, HiCAD, TurboCAD en T-FLEX.
Ook de meeste neutrale CAD-indelingen worden ondersteund, met name DWG, DXF, IGES, STEP, SAT, JT, VRML en vele anderen, waaronder STL-bestanden, de standaardindeling om CAD-bestanden in 3D af te drukken!

We wensen iedereen veel succes!

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com