Home > Nieuws > Persberichten 2014 > De Trace Group boekt in 2013 een recordjaar

De gezamenlijke omzet van TraceParts en Trace Software overschrijdt de grens van $ 10 miljoen

Saint-Romain, Frankrijk, 18 februari 2014 – De Trace Group verenigt de ondernemingen TraceParts en Trace Software International, twee wereldleiders op hun terrein. In 2013 boekte de groep een recordomzet van € 7.980.000, waarmee de symbolische grens van 10 miljoen dollar werd overschreden.

TraceParts is een wereldwijd toonaangevende leverancier van 3D-content voor engineering en biedt schaalbare professionele softwareoplossingen door middel van krachtige via het web toegankelijke producten en diensten, zoals CAD-onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators. TraceParts helpt onderdelenfabrikanten om de efficiëntie van hun marketing te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen. De portal TracePartsOnline.net wordt bezocht door CAD-gebruikers uit de hele wereld en telt meer dan 1,7 miljoen leden.

The Trace Group is composed of TraceParts and Trace Software International, two world leaders in their respective fields

Trace Software International is een belangrijke uitgever van ontwerpsoftware voor elektrische installaties, calculaties en industriële automatisering (elec calc™solar calc™ etc.). De geïntegreerde versie vanelecworks™, het CAD-programma van Trace Software, is door middel van een licentieovereenkomst gekoppeld aan SOLIDWORKS van Dassault Systèmes. Het programma is vertaald in 14 talen en wordt onder de naam SOLIDWORKS Electrical wereldwijd verspreid via het netwerk van SOLIDWORKS-resellers.

“10 miljoen dollar is een symbolische maar belangrijke drempel, omdat deze omzet de stabiele en sterke groei van de activiteiten van onze twee onderdelen onderstreept”, zegt Etienne Mullie, CEO en oprichter van de groep. “Het beloont ook de inspanningen van onze medewerkers om innovatieve producten en diensten te bedenken en te ontwikkelen voor fabrikanten over de hele wereld. Ik prijs hun loyaliteit, hun deskundigheid en hun betrokkenheid bij de onderneming. Ook feliciteer ik Gabriel Guigue, algemeen directeur van TraceParts, en Pedro Puig, algemeen directeur van Trace Software International, met hun inzicht in de verwachtingen van hun markten en hun strategische visie.”

Een internationale aanwezigheid

De groep telt 110 medewerkers en is aanwezig in Frankrijk, Duitsland, Brazilië, China, Spanje, Italië en de Verenigde Staten. De R&D-afdelingen zijn gevestigd in Frankrijk en in Barcelona.
Tot de prestigieuze klantenkring behoren onder meer Airbus, Bombardier, Dassault Systèmes, EDF, Legris, Norelem, RS Components, Schneider Electric, GSK en Total.
De Trace Group viert dit jaar zijn 25-jarige bestaan.

De toekomst in innovatie

“We willen binnen drie jaar onze omzet verdubbelen”, besluit Etienne Mullie. “We zullen met dat doel onze investeringen in R&D en onze internationale posities versterken. We zullen in 2014 en 2015 nieuwe producten lanceren, die gebruik maken van innovatieve technologieën waarin we al vele jaren hebben geïnvesteerd. Ons doel is om al onze huidige en toekomstige software naar een internationale toppositie te brengen en om nieuwe diensten te ontwikkelen, in navolging van het succesvolle aanbod om leads te genereren van TraceParts.”