Home > Nieuws > Persberichten 2014 > Een nieuw recordjaar voor TracePartsOnline.net

Gratis engineeringportal TraceParts leverde in 2013 42 miljoen CAD-modellen aan een gemeenschap van 1,7 miljoen geregistreerde gebruikers

Saint-Romain, Frankrijk, 16 januari 2014 – TraceParts, de wereldwijde leverancier van 3D-marketingoplossingen, heeft vandaag bekendgemaakt dat het engineeringportal TracePartsOnline.net in 2013 opnieuw een record heeft behaald. Het onlineportal van TraceParts leverde in de afgelopen 12 maanden 42 miljoen CAD-modellen aan een gemeenschap van meer dan 1,7 miljoen geregistreerde gebruikers.

TracePartsOnline.net is in 2001 opgezet voor een relatief kleine wereldwijde community van CAD-gebruikers die CAD-modellen en andere technische informatie wilden downloaden maar is uitgegroeid tot een grote speler voor ingenieurs die onderdelen voor hun ontwerpen willen downloaden in de CAD-indeling van hun keuze. Het concept van een kosteloos en onmiddellijke toegankelijk CAD-platform heeft altijd de kern gevormd van het bedrijfsmodel van TraceParts en heeft in 2013 meer dan 3,9 miljoen unieke bezoekers aangetrokken(bron: Google® Analytics).

TracePartsOnline.net has attracted more than 3.9 Million absolute unique visitors in 2013

Er worden dagelijks nieuwe standaardonderdelen aan de portal toegevoegd en ingenieurs hebben een almaar groeiende keuze uit meer dan 100 miljoen onderdeelnummers. Ze hebben in 2013 meer dan 42 miljoen CAD-modellen gedownload. De intensieve bezoekersactiviteiten op TracePartsOnline.net tonen duidelijk aan dat online CAD-modellen overal ter wereld een integraal onderdeel van het ontwerpproces vormen.

“In 2014 zullen er naar verwachting 2 miljoen geregistreerde gebruikers actief zijn op TracePartsOnline.net. Dat zou een bevestiging zijn ons almaar groeiende succes bij het samenbrengen van de vraag naar hoogwaardige, kant-en-klare CAD-content door ingenieurs met de wens van fabrikanten en distributeurs om hun onderdelen aan te bieden aan ontwerpers”, aldus Gabriel Guigue, managing director van TraceParts.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com