Home > Nieuws > Persberichten 2014 > Miljoenen standaardonderdelen voor Techniker-Forum van TraceParts

De community voor ingenieurs krijgt door deze samenwerking direct en kosteloos toegang tot honderden onderdelencatalogi.

Amberg, Duitsland, 7 oktober 2014 – TraceParts, een toonaangevend bedrijf op het gebied van 3D-content voor productplanning en engineering, heeft vandaag een samenwerkingsverband op het gebied van media met Techniker-Forum bekendgemaakt.

Daardoor kunnen de bezoekers van Techniker-Forum per direct gratis meer dan 100 miljoen 2D-tekeningen en 3D CAD-modellen voor alle gangbare CAD-systemen downloaden. De CAD-modellen zijn afkomstig uit honderden catalogi van internationaal toonaangevende onderdelenfabrikanten, zoals Binder, Bosch Rexroth, Euchner, Igus, Item, Phoenix Contact, Schaeffler Technologies (INA/FAG) en RUD.
Miljoenen standaardonderdelen voor Techniker-Forum van TraceParts
Techniker-Forum is zelf één van de grootste Duitstalige community’s voor gecertificeerde technici. In de goed bezochte forums discussiëren ingenieurs levendig over onderwerpen als het staatsdiploma, opleidingen, onderzoek en vervolgopleidingen. Er worden daarnaast een banenmarkt en een overzicht van de opleidingen voor ingenieurs geboden. Het aanbod wordt nu gecompleteerd door één van de belangrijkste CAD-bibliotheken ter wereld.

“Techniker-Forum is met meer dan 150.000 geregistreerde gebruikers en 480.000 bijdragen aan de forums één van de grootste ingenieurscommunity’s ter wereld”, vertelt Thomas Trautner van Techniker-Forum. “Het doet ons veel genoegen dat we deze CAD-dienst kunnen aanbieden en ons dienstenpakket daarmee nog aantrekkelijker kunnen maken. Toegang tot de bibliotheek biedt onze gebruikers een directe meerwaarde, omdat ze de aan te kopen onderdelen niet hoeven te tekenen en zich direct op het constructiewerk kunnen richten”,

aldus Trautner.

Stefan Kolb, manager onlinemarketing van TraceParts GmbH, zegt:

“Het idee sprak ons erg aan, vooral de eigentijdse uitwerking ervan in een community voor alleen technici. We zijn blij dat we met onze CAD-bibliotheek deel uitmaken van deze 150.000 gebruikers sterke community en miljoenen CAD-modellen en technische documenten kunnen aanbieden. De community van Techniker-Forum zal ook in de toekomst sterk blijven groeien en dat heeft weer een positieve invloed op de onlinezichtbaarheid van de onderdelencatalogi van onze klanten en het TraceParts Publishing Network van inmiddels 8,5 miljoen gebruikers wereldwijd.”

Over Techniker-Forum

Techniker-Forum is het aanlooppunt voor gecertificeerde technici met de grootste community ter wereld. Techniker-Forum biedt een reeks innovatieve diensten rond gecertificeerde technici en het staatsdiploma voor ingenieurs.

Website: www.techniker-forum.de

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com