Home > Nieuws > Persberichten 2014 > Gems Sensors & Controls biedt samen met TraceParts 3D-productmodellen voor meerdere platforms

Gems sensors & Controls logo

Nashua, New Hampshire, VS – 3 maart 2014 – Gems Sensors & Controls is een toonaangevende fabrikant van sensoren om het peil, de stroming en de druk van vloeistoffen te controleren. OEM’s over de hele wereld passen deze sensoren op uiteenlopende manieren toe, bijvoorbeeld in medische apparatuur, in de petrochemische industrie, in terreinvoertuigen, bij energieopwekking, luchtbehandeling, voor water en afvalwater en in de procesindustrie. In een samenwerkingsverband met TraceParts, biedt Gems nu 3D-modellen voor een groot aantal van hun producten op meerdere CAD-platforms.

Gems wanted to get 3D models of their products in the hands of designers and engineers when they most need them

“Gems heeft een uitgebreid productaanbod, dus de eerste stap in de samenwerking met TraceParts was ons populaire assortiment van enkelpunts niveauschakelaars. Inmiddels zijn we een heel eind op weg om al onze productlijnen op alle CAD-platforms aan onze klanten aan te bieden”, vertelt Kevin Castonguay, Integrated Marketing Programs Manager van Gems Sensors. “TraceParts is in staat om de tijd en arbeid die we in onze SOLIDWORKS-productmodellen hebben geïnvesteerd volledig te benutten. Het hergebruik van onze bestaande gegevens was een enorm voordeel bij het snel beschikbaar maken van onze producten voor gebruikers van andere CAD-systemen”, besluit Castonguay.

“Gems wilde ontwerpers en ingenieurs voorzien van 3D-modellen van hun producten op het moment dat ze die het hardst nodig hebben – tijdens het ontwerpen – ongeacht het CAD-systeem dat ze gebruiken”, zegt Bob Noftle, president van TraceParts Inc. “We verwerken hun productlijnen één voor één en het zal niet lang meer duren voordat al hun productmodellen beschikbaar zijn voor de 7,5 miljoen gebruikers in het netwerk van TracePartsonline.net.”

Over Gems Sensors & Controls

Gems is opgericht in 1955 en is een voorkeursleverancier van duizenden OEM’s in zeer uiteenlopende sectoren over de hele wereld, vanwege hun uitgebreide toepassingskennis, hun innovatieve ontwerpen voor sensoren en kleine elektroventielen en hun klantgerichte aanpak om specifieke problemen voor hun klanten op te lossen. Gems Sensors & Controls is een wereldwijd toonaangevende fabrikant van: sensoren om het peil, de stroming en de druk van vloeistoffen te meten; halfgeleiderrelais en zenerbarrières; kleine elektroventielen voor vloeistoffen en gassen en geassembleerde gas- en vloeistofsystemen met productielocaties in Noord-Amerika, Europa en Azië. Gems Sensors & Controls is gecertificeerd door ISO 9000, UL en CE.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com