Bokaal voor beste coureur en uitstekende eindposities in de internationale wedstrijden

running-snail-racing-teamAmberg, Duitsland, 27 augustus 2013 – Ook in 2013 behaalde het door TraceParts gesponsorde team weer grote successen in de Formula Student.

Tijdens de internationale hogeschoolwedstrijden in de Formula SAE in Silverstone (Engeland) van 3 tot 7 juli 2013 heeft het Running Snail Racing Team zich met zijn raceauto voor het seizoen 2013 goed kunnen weren in een eersteklas deelnemersveld van in totaal 90 teams uit de hele wereld.

De ‘Snails’ konden op indrukwekkende wijze voortbouwen op de voorgaande successen en veroverden met hun voor het eerst volledig elektrisch aangedreven raceauto een uitstekende zevende totaalpositie.
Bovendien behaalde Thomas Faltermeier voor de tweede keer op rij de beker voor beste coureur.

running-snail-2013-success

Daarna ging het zonder veel pauze van 31 juli tot 4 augustus 2013 verder op de Hockenheimring. Hier deden in totaal 115 teams uit 33 landen met hun bolides mee aan de internationale wedstrijd.

De ‘Snails’ verbeterden in Hockenheim zelfs het indrukwekkende resultaat van Silverstone. Met een uitstekende zesde totaalpositie bevestigden ze opnieuw hun topprestaties in de constructiewedstrijd voor studenten.
Het uiterst gemotiveerde Running Snail Racing Team kon twee weken later op de Autodrom Czech Ring in de Tsjechische Republiek in de laatste wedstrijd van het jaar scoren en zich aan het einde van het seizoen belonen met een fantastische eerste plaats.

Bovendien ontvingen ze van TÜV SÜD Czech de “Safety Innovation Special Award” voor de best geprepareerde raceauto.

Door de uitstekende resultaten heeft het Running Snail Racing Team zich automatisch weten te plaatsen voor alle drie wedstrijden in het volgende jaar.

Sinds 2004 ontwikkelen jonge studenten van de Hogeschool Amberg-Weiden Formula Student-raceauto’s en ze hebben daarmee al vele successen geboekt. TraceParts is als sponsor al vele jaren nauw bij het team betrokken.

running-snail-electrical-car

“Het is echt fenomenaal om de ontwikkeling van het team en de racewagen sinds de oprichting van de ‘Snails’ te mogen meemaken. Vanaf het eerste voertuig, waar tijdens wedstrijden nog om werd gegniffeld omdat het zo extreem zwaar was, tot en met de huidige situatie met een ongelooflijke gewichtsvermindering, kostenoptimalisatie en een volledig elektrische aandrijving. Het doet TraceParts een genoegen om dit te kunnen ondersteunen”, aldus Christian Baumgärtner, managing director van TraceParts GmbH.

TraceParts biedt de wereldwijde gemeenschap van ingenieurs en ontwerpers een uitgebreide bron met technische gegevens over meer dan 100 miljoen producten uit honderden gecertificeerde catalogi van onderdelenleveranciers. Deze gegevens omvatten systeemeigen en neutrale CAD-modellen, PDF-datasheets, specificaties en inkoopgegevens, allemaal toegankelijk via een intuïtieve gebruikersinterface. Deze gegevens zijn voor geregistreerde gebruikers gratis beschikbaar.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com