Home > Nieuws > Persberichten 2013 > TraceParts biedt samen met RS Components 100 miljoen gratis 3D-modellen aan de gebruikersgemeenschap van DesignSpark Mechanical

Exclusieve leverancier van 3D-content voor RS biedt ontwerpers enorme productiviteitswinst

designspark_mechanicalSaint-Romain, Frankrijk, 15 oktober 2013 – TraceParts, wereldleider op het gebied van 3D-content voor digitale engineering, verdiept het in 2010 aangegane exclusieve samenwerkingsverband met RS Components om meer dan 100 miljoen gratis CAD-modellen te bieden, die naadloos geïntegreerd zijn met de software van DesignSpark Mechanical.

DesignSpark Mechanical is een nieuwe tool voor 3D-solid-modellering en -assemblage, die volledig kosteloos wordt aangeboden door RS Components en Allied Electronics. DesignSpark Mechanical biedt grote voordelen aan ontwerpers over de hele wereld en is beschikbaar in meerdere talen. De tool neemt de twee grootste hindernissen weg voor potentiële gebruikers die momenteel geen toegang hebben tot een 3D-ontwerpoplossing maar enorm van het gebruik van 3D-modellering zouden kunnen profiteren om snel geavanceerde concepten en producten te ontwikkelen.

Deze obstakels zijn de onbetaalbaar hoge kosten en het aanzienlijke leertraject van traditionele 3D CAD-tools. DesignSpark Mechanical is én gratis én zo eenvoudig in het gebruik dat ingenieurs en anderen die betrokken zijn bij productontwikkeling er binnen enkele minuten mee kunnen werken, terwijl dat met traditionele 3D CAD-tools weken of maanden zou vergen.

designspark-mechanical-traceparts-3d-cad-models

“RS Components is altijd een zeer inspirerende klant voor TraceParts geweest”, vertelt Gabriel Guigue, managing director van TraceParts. “We zijn zeer onder de indruk van hun volwassenheid en deskundigheid op het gebied van 3D-marketing. Ze hebben beter en sneller dan wie dan ook ingezien dat 3D absoluut noodzakelijk is in de productontwerpcyclus van hun klanten. DesignSpark Mechanical helpt hun klanten om succesvoller te zijn en RS vaart er duidelijk wel bij. Het is voor TraceParts een grote eer om hun exclusieve partner voor CAD-content te zijn, voor hun elektronische productcatalogus, hun sociale netwerk DesignSpark en nu voor hun gloednieuwe software DesignSpark Mechanical.”

TraceParts en RS Components werken sinds 2010 nauw samen en bieden een enorme productiviteitswinst aan miljoenen ontwerpers die geen standaardonderdelen meer hoeven te modeleren. De technologie van TraceParts is beschikbaar in meer dan 30 CAD- en imaging-bestandsindelingen en in 25 talen en voedt naadloos een publicatienetwerk van automatiserings- en engineeringmedia en softwarepartners voor in totaal meer dan 8 miljoen ingenieurs en technici wereldwijd.

“RS en Allied hebben met wereldleider in 3D-content TraceParts samengewerkt om miljoenen modellen in de uitgebreide CAD-portal TracePartsOnline.net toegankelijk te maken in de bestandsindeling van DesignSpark Mechanical”, zegt Glenn Jarrett, hoofd productmarketing van RS Components. “Een 3D-model downloaden in plaats van het opnieuw te modelleren, is een extra toegevoegde waarde die we onze gebruikers bieden. En DesignSpark Mechanical kan ook worden gebruikt als een aanvullende 3D-tool in het productontwikkelingsproces. Bij het maken van de eerste conceptontwerpen kan het bijvoorbeeld naast de bestaande 3D CAD-software worden gebruikt. De tool voorkomt knelpunten bij de aanvang van het ontwerpproces, doordat wijzigingen en toevoegingen een paar seconden vergen en niemand hoeft te wachten tot de CAD-afdeling het ontwerp heeft aangepast met de traditionele 3D-tools.”

DesignSpark Mechanical kan gratis worden gedownload op www.designspark.com/mechanical.

Over RS Components

RS Components en Allied Electronics zijn de handelsnamen van Electrocomponents plc,’s werelds grootste servicedistributeur van elektronica en onderhoudsproducten. RS is actief in 32 landen en distribueert via internet, catalogi en afhaalpunten meer dan 550.000 producten aan één miljoen klanten wereldwijd. Het bedrijf verzendt ongeveer 44.000 pakketten per dag. Het productaanbod van meer dan 2.500 leveranciers omvat alles van elektronica, automatisering en procescontrole tot test- en meetapparatuur en elektrische en mechanische componenten. Ga voor meer informatie naar www.rs-components.com.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com