Home > Nieuws > Persberichten 2013 > 3D CAD-modellen van onderdelen van Bulgin nu beschikbaar via TraceParts

bulgin-logoSaint Romain, Frankrijk, 10 juni 2013 – Elektron Technology gaat 3D CAD-modellen uit de productportfolio van Bulgin aanbieden in samenwerking met TraceParts, wereldleider op het gebied van 3D-content voor digitale engineering. Aanvankelijk betreft de samenwerking de connectoren uit het Buccaneer®-assortiment, waaronder die uit de 400-, 900- en 6000-serie. Deze modellen zijn gratis voor klanten beschikbaar via het CAD-portaal TracePartsOnline.net en op www.bulgin.co.uk, zodat productontwikkelaars en ingenieurs gemakkelijker dan ooit Bulgin-producten in hun ontwerpen kunnen opnemen.

bulgin-3d-cad-models

TracePartsOnline.net wordt gebruikt door productontwerpers over de hele wereld. Het portaal biedt honderden catalogi van leveranciers en meer dan 100 miljoen CAD-modellen en productinformatiebladen die speciaal zijn ontworpen voor de ontwerp-, inkoop-, fabricage- en onderhoudsprocessen. De toevoeging van het Bulgin-assortiment aan deze uitgebreide bibliotheek biedt ingenieurs gemakkelijke toegang tot hoogwaardige, nauwkeurige 3D-modullen die geschikt zijn voor een breed scala aan CAD-software en -bestandsindelingen – waaronder SOLIDWORKS, CATIA, Creo Parametric (voorheen Pro/ENGINEER), Inventor®, Solid Edge, TopSolid, Geomagic Design™ (voorheen Alibre), DWG en DXF – dankzij de conversiedienst die TraceParts online biedt.

Stuart Hutchings, marketingmanager bij Bulgin, zegt hierover: “Elektron en TraceParts bevinden zich op hun terrein allebei in de voorste gelederen, dus dit was een logische uitbreiding van onze onlinediensten. Door snelle en eenvoudige toegang tot de nieuwe modellen vanuit de hele wereld kunnen ingenieurs nu gemakkelijker Bulgin-producten in hun ontwerpen integreren.”

Over Elektron Technology

Elektron Technology is een wereldwijd opererende ontwerper en producent van fast moving engineered products, precisieonderdelen voor twee cruciale technologische terreinen van de continu draaiende netwerkeconomie: connectiviteit en instrumentatie, alsmede monitoring en controle. De groep beschikt over een breed scala aan producten die leidend zijn in hun markten en een kritieke rol vervullen in vele bedrijfstakken, variërend van onderwaterbouw en voedselbereiding tot de fabricage van halfgeleiders en systemen voor hulpverleningsvoertuigen. De producten zijn het resultaat van een commercieel, klantgericht nieuw productontwikkelingsproces in het Technology Centre van de Groep in het Engelse Cambridge. De producten van de Groep worden wereldwijd verkocht aan meer dan 7000 klanten, rond de 100.000 eindgebruikers, en zijn in gebruik op alle zeven continenten en in de ruimte. Elektron Technology is gevestigd in Cambridge en is genoteerd aan de AIM-markt van de London Stock Exchange. Ga voor meer informatie over producten van Bulgin naar www.bulgin.co.uk.

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale 3D engineering content, dat klanten al meer dan 20 jaar vooruitstrevende zakelijke software-oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten, zoals CAD onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators, die onderdelenleveranciers helpen om hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen.
Het TracePartsOnline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd, met honderden catalogi van fabrikanten en meer dan 100 miljoen CAD-modellen en productinformatiebladen geschikt voor het Ontwerp-, Inkoop-, Fabricage- en Onderhoudsproces. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com