Home > Nieuws > Persberichten 2013 > De TracePartsOnline.net 3D bibliotheek breekt opnieuw bezoekersrecord

In 2012 leverde het gratis engineering portaal 33 miljoen CAD modellen en registreerde 3,7 miljoen individuele bezoekers

Saint Romain, Frankrijk – 14 januari 2013 – TraceParts, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van 3D marketing oplossingen maakte vandaag een nieuw jaarrecord bekend van bezoekers aan zijn vlaggenschip, het engineering portaal TracePartsOnline.net. Het in 2001 gelanceerde TracePartsOnline.net registreerde in 2012 een recordaantal van meer dan 33 miljoen gedownloade CAD modellen en 3,7 miljoen absoluut individuele bezoekers, een spectaculaire toename van 25% vergeleken met 2011 volgens de metingen van Google® Analytics.

De website levert de mondiale engineering gemeenschap uitgebreide technische productinformatie over meer dan 100 miljoen producten uit honderden leverancierscatalogi van kooponderdelen. Alle gegevens in de vorm van native en neutrale CAD modellen, PDF informatiebladen, specificaties en sourcing informatie zijn gemakkelijk toegankelijk via een intuïtieve gebruiksvriendelijke interface. Geheel kosteloos voor geregistreerde gebruikers.

tracepartsonline-free-engineering-portal

Met op dit moment meer dan 1,4 miljoen geregistreerde gebruikers is TracePartsOnline.net een van de meest dynamische en snelst groeiende mondiale engineering- en ontwerpgemeenschappen. Gericht op het leveren van een probleemloze best-in-class gebruikerservaring bij het zoeken, configureren en downloaden van 3D CAD modellen blijft TraceParts zijn expertise in Search Engine Optimization (SEO) voortdurend verbeteren om het portaal uitermate zichtbaar te maken op de zoekmachines op internet. Zo telde TracePartsOnline.net op 31 december 2012 bijvoorbeeld meer dan 3,3 miljoen geïndexeerde pagina’s op Google® en registreerde het in 2012 een maandelijks gemiddelde van 6 miljoen bekeken pagina’s.

“TraceParts is altijd een innoverende pionier geweest in het creëren en publiceren van technische productinformatie. We begonnen onze bedrijfsactiviteiten 20 jaar geleden met 2D CAD blokbibliotheken en lanceerden vervolgens reeds in 2001 de eerste 3D versie van TracePartsOnline.net, toen het internet nog niet zo populair was bij technische ontwerpers”, verklaart TraceParts Managing Director Gabriel Guigue. “Vorig jaar overtroffen de gemeten resultaten van onze website al onze verwachtingen en dit kwam duidelijk ten goede aan de honderden onderdelenverkopers die partnerschappen met ons hebben afgesloten om de marketing zichtbaarheid van hun producten te maximaliseren”.

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale 3D engineering content, dat klanten al meer dan 20 jaar vooruitstrevende zakelijke software-oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten, zoals CAD onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators, die onderdelenleveranciers helpen om hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen.
Het TracePartsOnline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd, met honderden catalogi van fabrikanten en meer dan 100 miljoen CAD-modellen en productinformatiebladen geschikt voor het Ontwerp-, Inkoop-, Fabricage- en Onderhoudsproces. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com. www.traceparts.com