Home > Nieuws > Persberichten 2013 > eCatalog Conference 2013 ook in het vijfde jaar positief beoordeeld

Marketingfocus op ingenieur en ontwerper

marketing-meets-engineeringSankt Wendel, Amberg, Duitsland, 7 mei 2013 – TraceParts, een toonaangevend bedrijf op het gebied van 3D-content voor engineering, heeft samen met partners KiM, crossbase en Plan Software een eCatalog Conference georganiseerd. Deze conferentie werd op 16 april 2013 in Sankt Wendel gehouden en was al weer de vijfde in zijn soort.

Onder het zo langzamerhand bekende motto “MARKETING MEETS ENGINEERING” maakten deskundige bezoekers kennis met verkoopbevorderende softwareoplossingen op het gebied van CAD-onderdelencatalogi, configurators voor producten en offertes, de geautomatiseerde productie van papieren catalogi en het gebruik van CAD-gegevens voor catalogi.

Dit werd aanschouwelijk gemaakt met de voordrachten en voorbeelden van best practices van de bedrijven MAN Diesel & Turbo, Baumüller Nürnberg GmbH, Ziehl-Abegg AG en J. Schmalz GmbH. J. Schmalz GmbH maakte veel indruk met de presentatie van een met TraceParts gerealiseerde onlineconfigurator voor robotgrijpers, waarmee 80 procent ontwerptijd kan worden bespaard.

De geïmplementeerde oplossingen hebben met elkaar gemeen dat ze de constructietechniek efficiënter maken en de 3D CAD-catalogus steeds vaker toepassen als een essentieel instrument voor hoogwaardige leadgeneratie.

In deze complexe productgegevensprocessen hebben de organiserende partners van de eCatalog Conference voortdurend hun partnerschap verstevigd. Ze zorgen voor de optimale onderlinge afstemming van de processen. De klanten hoeven uitsluitend het configuratieniveau te kiezen.

ecatalog-conference-2013 De directeuren, van links naar rechts: Achim Angel (KiM), Axel Biewer (Plan Software), Herby Tessadri (crossbase) en Gabriel Guigue (TraceParts). Foto: Gog Concept

De deelnemende bedrijven uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Nederland hebben elkaar ook buiten het programma ontmoet op de geïntegreerde handelsbeurs, waar een levendige kennisuitwisseling plaatsvond op alle relevante gebieden van productcommunicatie en verkoopbevordering.

TraceParts presenteerde zijn innovaties op het gebied van 3D-marketing voor leadgeneratie. TracePartsOnline.net is daarbij een van de wereldwijd toonaangevende b2b-portals. De eerste en enige met bezoekersstatistieken die maandelijks worden gecontroleerd door de onafhankelijke instelling IVW.

“Het evenement heeft in de jaren sinds 2009 bij veel bedrijven een vast plaats op de agenda verworven. Er zijn nu vaste bezoekers van het eerste echelon en steeds weer nieuwe deelnemers en bedrijven die nadenken over het optimaliseren van hun oplossingen voor salespromotion”, aldus Gabriel Guigue, algemeen directeur van TraceParts.

Ook dit jaar werd onder de deelnemers aan de eCatalog Conference een enquête verricht om de tevredenheid over het evenement te meten. 80% van de respondenten was zeer tevreden met de uitvoering, de presentaties en de inkadering van het evenement en gaf aan dat de opgedane informatie zou bijdragen aan toekomstige beslissingen. De resterende 20% beoordeelde de conferentie met “goed”.

We kijken uit naar uw bezoek op 27 maart 2014!