Home > Nieuws > Persberichten 2013 > Bereik online 3D-catalogus van Kaydon Bearings binnen 6 weken naar 7,5 miljoen

kaydon-bearings-logoNashua, New Hampshire, VS, 10 september 2013 – Kaydon Bearings, een divisie van Kaydon Corporation, ontwikkelt en fabriceert lagers die andere bedrijven niet kunnen maken. Het bedrijf is opgericht in 1941 om de Amerikaanse marine te voorzien van lagers voor hun geschut en is uitgegroeid tot de wereldleider in dunringlagers en de Noord-Amerikaanse marktleider in draaikranslagers.

kaydon-bearings-3d-cad-library

Voordat ze met TraceParts in zee gingen, was de online 3D-catalogus van Kaydon Bearings beperkt tot de eigen website en een website voor één CAD-tool. “Via het netwerk van TraceParts bereiken we nu 7,5 miljoen gebruikers. Door hergebruik van onze bestaande digitale productinformatie: websiteteksten en afbeeldingen, 3D CAD-modellen en aanvullende productdocumentatie, hoefden we geen geld uit te geven aan het opnieuw creëren van gegevens en waren we binnen drie weken in de lucht”, zegt Brian Walters, marketingmanager van Kaydon Bearings. “Onze verspreiding is met een factor 7 gestegen, terwijl we onze maandelijkse kosten hebben kunnen verlagen”, aldus Walters.

“Kaydon heeft de service en tevredenheid verbeterd door de klanten een zelfbedieningsmogelijkheid te bieden bij het kiezen van lagers uit hun productaanbod. De klanten kunnen nu de specificaties vergelijken, een lager voor hun ontwerp selecteren en modellen downloaden in ieder gewenst CAD-formaat”, zegt Mike Antell, regiomanager verkoop van TraceParts.

Over  Kaydon Bearings

Kaydon Bearings is een toonaangevende, wereldwijd opererende producent van conventionele en speciale dunringlagers, hoogwaardige geassembleerde lagers en draaikranslagers voor een scala aan productie- en procestoepassingen. De divisie is ook een belangrijke leverancier van gereviseerde en nieuwe vervangingslagers.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com