Home > Nieuws > Persberichten 2013 > Honderden miljoenen door de leveranciers gecertificeerde tekeningen exclusief van TraceParts voor DraftSight™-gebruikers

DraftSight logoSaint Romain, Frankrijk – 05 maart 2013 – TraceParts maakt per direct de onderdelenbibliotheek op TracePartsOnline.net exclusief beschikbaar voor gebruikers van DraftSight™ CAD-software. De nieuwe bibliotheek biedt als eerste aan wereldwijd meer dan 1,3 miljoen DraftSight-gebruikers directe toegang tot de 2D-tekeningen uit meer dan 350 catalogi van toonaangevende onderdelenleveranciers, waaronder die van: 3M, Advantech, Asco Numatics, Bosch Rexroth, Cepex, CGI, Clippard, DE-STA-CO, Facom, IFM, Igus, INA/FAG, Mädler, Norelem, Nozag, Parker Legris, Pneumadyne, RS Components, Schmersal, Schmalz, Schneider Electric, Sherex, Zimm.

Parts-library-for-draftsight

DraftSight-gebruikers hebben vrij toegang tot de bibliotheek op www.tracepartsonline.net/ws/draftsight. Daar kunnen ze specifieke catalogi bekijken of alle catalogi tegelijk doorzoeken om aan de hand van afmetingen of andere technische gegevens het gewenste onderdeel te vinden. Als de onderdelen zijn geselecteerd, heeft de gebruiker toegang tot een realtime 3D-model en een overzicht van de attributen van de stuklijst (BOM). Vervolgens kunnen de gebruikers de 2D-tekeningen downloaden, per e-mail ontvangen of ze direct in hun DraftSight-ontwerp invoegen.

“TraceParts is al sinds 1998 een gewaardeerde partner van Dassault Systèmes. We leveren al jarenlang rijke 3D-modellen aan alle 3D ContentCentral-gebruikers”, vertelt Gabriel Guigue, managing director van TraceParts. “Een essentieel onderdeel van ons bedrijfsmodel is het ondersteunen van onze CAD-verkooppartners door rijke geometrische gegevens aan de gebruikers van hun software te bieden. Daarom doet het ons veel genoegen dat we de eerste leverancier van content zijn die de uiterst dynamische DraftSight-gebruikersgemeenschap voorziet van honderden miljoenen door de leveranciers gecertificeerde onderdelen die ze direct in hun 2D-ontwerpen kunnen opnemen.”

Over DraftSight

DraftSight is professionele, kosteloze CAD-software van Dassault Systèmes. Professionele CAD-gebruikers, studenten en leraren kunnen met DraftSight DWG-bestanden maken, bewerken en bekijken. DraftSight draait op Windows®, Mac® en Linux.

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale 3D engineering content, dat klanten al meer dan 20 jaar vooruitstrevende zakelijke software-oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten, zoals CAD onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators, die onderdelenleveranciers helpen om hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen.
Het TracePartsOnline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd, met honderden catalogi van fabrikanten en meer dan 100 miljoen CAD-modellen en productinformatiebladen geschikt voor het Ontwerp-, Inkoop-, Fabricage- en Onderhoudsproces. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com