Home > Nieuws > Persberichten 2013 > TraceParts helpt Ross Controls met zelfbediening voor 3D-modellen

ross-controls-logoNashua, Verenigde Staten – 03 december 2013 – Ross Controls is een industrieleider in technologie voor pneumatische ventielen en is een internationaal opererende fabrikant van pneumatische ventielen, regelsystemen en veiligheidsproducten voor de hydraulische en pneumatische sector. Ross schakelde de hulp van TraceParts in om hun 3D-productmodellen te organiseren en op basis van zelfbediening beschikbaar te maken.

Ross-controls-cad-library

“Voordat onze productmodellen op TracePartsOnline.net beschikbaar waren, moesten onze klanten hier bij Ross iemand van de applicaties bellen om een model op te vragen. Het model werd dan gemaakt en per e-mail naar de aanvrager gestuurd. Nu zijn onze 3D-productmodellen beschikbaar op zelfbedieningsbasis. Onze klanten kunnen het gewenste product online opzoeken en direct downloaden, gebruikersvriendelijker kan het niet”, vertelt Dan Henman, vicepresident verkoop en marketing North American Operations van Ross Controls.
“Het team van TraceParts heeft ons geholpen om onze modellen per productgroep te organiseren, ze allemaal te testen en bij te werken, ondersteuning voor meerdere CAD-systemen toe te voegen en om de downloads selfservice te maken”, besluit Henman.

Een ander doel was om te zorgen voor meer exposure van de producten in de hydraulische en pneumatische sector. “Door het TraceParts Publishing Network is Ross van hun bedrijfswebsite naar een netwerk van 7,5 miljoen gebruikers gegaan”, zegt Bob Noftle, president van TraceParts. “De verbeterde exposure, ondersteuning voor meerdere CAD-platforms en zelfbediening voor downloads zullen alle bijdragen tot hogere omzetten voor Ross. Het is een win-winsituatie voor Ross Controls en hun klanten.”

Over Ross Controls

Ross Controls is in 1921 opgericht en gevestigd in de Amerikaanse staat Michigan en is een internationaal opererende ontwerper en ISO-gecertificeerde producent van pneumatische ventielen en regelsystemen. Ross is al meer dan 50 jaar een innovatieve en drijvende kracht op het gebied van veilige pneumatische producten en richt zich op maatwerktechnologie om klanten een duidelijk waardevoordeel te bieden. Ross heeft dochterondernemingen in Duitsland, Japan, het Verenigd Koninkrijk, India, Brazilië, Frankrijk, en China plus een wereldwijd netwerk van 145 voorraadhoudende distributeurs.

TraceParts is een onlinebedrijf voor engineering media dat vooruitstrevende bedrijfsoplossingen biedt met krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. De klanten van TraceParts verbeteren hun marketing door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie efficiënter te benutten. Het CAD-portaal TracePartsOnline.net is vrij toegankelijk voor miljoenen CAD-gebruikers over de hele wereld. Meer informatie over TraceParts vindt u op www.traceparts.com