Home > Nieuws > Persberichten 2012 > TraceParts voorziet Omron’s Europese productencatalogus van 3D modellen

30.000 connectoren, relais, sensoren en schakelaars beschikbaar als gratis download op TracePartsOnline.net

Omron logoSaint Romain – Frankrijk, 17 oktober 2012 – TraceParts, een toonaangevend bedrijf voor digitale 3D engineering content, heeft een partnerschap gesloten met Omron Electronic Components Europe B.V. om 30.000 CAD modellen van connectoren, relais, sensoren en schakelaars als gratis download beschikbaar te maken op TracePartsOnline.net in 30 native en neutrale 2D en 3D formaten.

Dankzij de 3D online catalogus van Omron kunnen ingenieurs hun productontwikkeling efficiënter maken doordat zij een onderdeel snel kunnen vinden, bekijken en als 3D model of 2D tekening direct in hun ontwerp downloaden en doordat zij vóór de aankoop kunnen controleren of de vorm geschikt is en goed past. Een dergelijke 3D catalogus bespaart productontwikkelaars tijdens het ontwerpen kostbare tijd die ze anders nodig zouden hebben om papieren catalogi door te kijken of om te telefoneren met de verkoopmedewerkers van Omron om het juiste onderdeel te vinden en te configureren.

30,000 connectors, relays, sensors and switches available for free download from TracePartsOnline.net

“Actuele en gemakkelijk te gebruiken ontwerpinformatie van internet afhalen is een belangrijk aspect geworden van de manier waarop onze klanten hun producten ontwerpen”, vertelt Barclay McKenna, Europees Marketing Manager bij Omron. “Onze 3D catalogus met zijn geavanceerde zoekfuncties en mogelijkheden om 3D modellen te visualiseren werd door TraceParts ontwikkeld met als enig doel om er een dagelijks hulpmiddel voor productontwikkelaars van te maken waarmee zij 3D modellen in alle CAD formaten kunnen downloaden. Nog geen jaar na de openbare lancering is het al een essentieel marketing middel geworden voor Omron Europe.”

Door ondersteuning van alle belangrijke CAD systemen en een gebruikersinterface die beschikbaar is in 25 talen zorgt TracePartsOnline.net dat de klanten van Omron overal en altijd onmiddellijk toegang hebben tot betrouwbare 2D tekeningen en 3D modellen.

“Dat Omron de TraceParts technologie gebruikt, draagt in hoge mate bij tot het opbouwen van merktrouw doordat dit het voor hun klanten gemakkelijker en efficiënter maakt om producten te ontwerpen met Omron onderdelen”, aldus TraceParts Managing Director Gabriel Guigue.”Toonaangevende leveranciers van componenten zoals Omron leveren hun klanten tegenwoordig niet alleen materiaal, maar ook innoverende, betrouwbare en kosteneffectieve diensten met toegevoegde waarde zoals gratis CAD downloads”.

Over Omron

Het hoofdkantoor van Omron Corporation is gevestigd in Kyoto in Japan. Wereldwijd is Omron een leider op het gebied van automatisering.
De onderneming is opgericht 1933 en wordt geleid door president-directeur Yoshihito Yamada. Het bedrijf telt thans meer dan 35.000 werknemers in 36 landen. Omron levert producten en diensten voor uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder bijvoorbeeld de automatiseringsindustrie, de industrie voor elektronische componenten en de gezondheidszorg. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Japan (Kyoto), Azië/Pacific (Singapore), China (Hong Kong), Europa (Amsterdam) en de Verenigde Staten (Chicago). De Europese organisatie beschikt over eigen ontwikkelings- en productievestigingen, terwijl in heel Europa lokale servicefaciliteiten beschikbaar zijn. Ga voor meer informatie naar www.components.omron.eu.

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale engineering content, dat klanten vooruitstrevende zakelijke oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. TraceParts helpt klanten hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen. Het TracePartsOnline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd. Meer informatie over TraceParts vindt u op onze website www.traceparts.com