Home > Nieuws > Persberichten 2012 > WIN-Verlag en TraceParts vormen mediapartnerschap

Publicatie van miljoenen standaardonderdelen en door de fabrikanten goedgekeurde 3D modellen.

Win Verlag logoAmberg, Duitsland, 31 mei 2012 – TraceParts, dat zijn hoofdkantoor heeft in Amberg, en WIN-Verlag, dat zijn hoofdkantoor heeft in Vaterstetten, hebben een online mediapartnerschap gevormd dat betrekking heeft op de technische publicaties AUTOCAD & Inventor magazine en DIGITAL ENGINEERING magazine.

TracePartsOnline.net is aangepast om overeen te komen met de huisstijl van de verschillende magazines en is naadloos in de desbetreffende nieuwe website geïntegreerd. Dit biedt een extra service aan de identieke doelgroepen van beide partijen: ontwerpers, ingenieurs, inkopers en besluitvormers.

WIN-Verlag and TraceParts Form Media Partnership

Het AUTOCAD & Inventor magazine is specifiek gericht op Autodesk gebruikers en besluitvormers. Naast technische artikelen over Autodesk oplossingen biedt het AUTOCAD & Inventor magazine ook zeer technische rapporten over applicaties voor Autodesk oplossingen, over add-on software voor ontwerpers, hardware en randapparaten, evenals over componenten voor aandrijftechnologie, automatisering, voor de sectoren van de elektrische, vloeistof- en verbindingstechnologie, en over materialen.

Het DIGITAL ENGINEERING magazine is een toonaangevende technische publicatie voor de ontwerp- en engineeringsector. Het schrijft over de belangrijkste aspecten die essentieel zijn in het proces van volledig geïntegreerde productontwikkeling. De aandacht is in het bijzonder gericht op oplossingen en strategieën die high-performance engineering bevorderen, evenals op innovaties op het gebied van aandrijftechnologie, automatisering, e-technologie, vloeistof- en verbindingstechnologie, ontwerpcomponenten en materialen.

De 3D onderdelenbibliotheek van TraceParts is één van de meest uitgebreide ter wereld. Hij omvat meer dan 100 miljoen 3D CAD modellen en 2D tekeningen van standaardonderdelen van honderden onderdelenfabrikanten, die worden gebruikt in de gereedschapsmakerij, machinebouw, luchtvaart en automobielindustrie.

Online lezers van beide magazines hebben voortaan direct via de websites van de magazines www.autocad-magazin.dewww.inventor-magazin.de en www.digital-engineering-magazin.de toegang tot de uitgebreide bibliotheek van aangekochte en standaardonderdelen van TracePartsOnline.net.

Gebruikers kunnen intuïtief door de bibliotheek navigeren of een specifieke zoekactie uitvoeren, onderdelen configureren, dynamische voorbeelden bekijken en zowel neutrale formaten als native AutoCAD en Inventor 3D modellen direct in hun ontwerp invoegen, samen met de bijbehorende informatie voor de onderdelenlijst.

“We stellen deze kans voor nauwe samenwerking met de door WIN-Verlag gepubliceerde bekende magazines zeer op prijs”, zegt TraceParts Managing Director Christian Baumgärtner. “De geïntegreerde TraceParts bibliotheek biedt het professionele lezerspubliek van WIN-Verlag een extra service, terwijl het de aandacht gericht op onze catalogi vergroot onder het motto ‘Product Content everywhere’. Gebruikers kunnen in hun eigen technische omgeving blijven terwijl ze direct toegang krijgen tot TraceParts en hoeven zich niet extra aan te melden om TraceParts te kunnen gebruiken.”

“Na de herlancering van onze websites in 2011 heeft de samenwerking met TraceParts ons een heel stuk dichter gebracht bij ons doel om bezoekers aan onze websites extra diensten te bieden. TraceParts is daarom een ideale partner voor ons”, verklaart Bernd Heilmeier, Publishing manager bij WIN-Verlag.

Over WIN-Verlag

IWT Verlag werd in 1977 opgericht door de uitgevers Liane en Hans-J. Grohmann. IWT Verlag hield zich oorspronkelijk uitsluitend bezig met het uitgeven van boeken en publiceerde tot 1994 zo’n 600 boeken over IT.
Sinds 1987 geeft IWT Magazine Verlags-GmbH met succes talrijke technische magazines en gebruikerscatalogi uit op het gebied van ontwerp, mobile computing, netwerken, documentbeheer, e-commerce, streaming technologie, content management, nieuwe media activiteiten en nog veel meer.
In juni 2003 richtten de uitgevers WIN-Verlag GmbH & Co. KG op. Dit bedrijf geeft de volgende magazines en catalogi uit: AUTOCAD & Inventor magazine, DIGITAL ENGINEERING magazine, digitalbusiness CLOUD, Digital Engineering Solutions catalogus, partner oplossingen voor HP systemen, Autodesk partner oplossingen en de officiële IBM Business Partner NetCatalog. WIN-Verlag stelt zich ten doel zijn doelgroepen technische informatie van hoog niveau te leveren. Vandaar onze slogan: “Solutions to Market”. Meer informatie vindt u op www.win-verlag.de

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale engineering content, dat klanten vooruitstrevende zakelijke oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. TraceParts helpt klanten hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen. Het TracePartsOnline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd.
Meer informatie over TraceParts vindt u op onze website www.traceparts.com