Home > Nieuws > Persberichten 2011 > RS biedt 3D CAD-modellen aan in SpaceClaim-format en publiceert 30.000 modellen op online communities en websites

Zo verkort de distributeur de tijd die technici besteden aan een ontwerp

RS Components logoOXFORD, UK, June 20th, 2011 – RS Components zet zijn initiatief voort om een online omgeving te creëren die als referentie kan dienen voor technici, door 30.000 3D CAD-modellen ter beschikking te stellen op 14 internetsites voor ontwerperingenieurs van mechanica en elektronica. Alle 3D CAD-modellen zijn nu ook beschikbaar in SpaceClaim-format.
Dankzij het SpaceClaim-format kunnen technici en industrieel ontwerpers creatiever zijn en sneller producten op de markt krijgen, zonder een specifieke training te moeten volgen zoals voor traditionele CAD-tools. Gedurende het hele proces van ontwerp tot productie, is het voor ontwerpingenieurs nu mogelijk om gemakkelijk ideeën en oplossingen voor problemen in 3D te bestuderen en modellen van elk CAD-systeem opnieuw te gebruiken en snel aan te passen. Ze kunnen tevens ontwerpen vereenvoudigen voor analyse, voor het creëren van een prototype en voor preproductie. De toevoeging van SpaceClaim aan de bibliotheek 3D-modellen van RS zal gebruikers toegang bieden tot de nieuwste technologieën in elektronicaontwerp, doch in een bekend en betrouwbaar format.

RS becomes first to offer 3D CAD models from multiple suppliers in multiple formats to 4 million potential customers

RS biedt 3D CAD-modellen aan in diverse formats aan 4 miljoen gebruikers De stap om 30.000 3D CAD-modellen van componenten te publiceren op 14 websites geeft 4 miljoen gebruikers direct toegang tot de snelgroeiende bibliotheek 3D CAD-modellen van RS. Deze kunnen worden benaderd in 30 verschillende oorspronkelijke formats en zijn bijgevolg geschikt voor de meeste 3D CAD-systemen, waardoor dus geen tijdrovende modelverificatie meer nodig is. De websites betreffen o.a. de Autodesk Manufacturing Communitymet 1,5 miljoen gebruikers, TraceParts online van SOLIDWORKS met 870.000 gebruikers, 3Dcontentcentral.com, een community met 612.000 gebruikers, en de Pro Engineer community, met meer dan 370.000 gebruikers.

In alle modellen zijn RS-stocknummers opgenomen zodat de onderdelen automatisch op de door veel CAD-systemen gemaakte onderdelenlijst terechtkomen. Uit onderzoek door TraceParts is gebleken dat wanneer een ontwerpingenieur een model downloadt, er 80% kans is dat het onderdeel in een productontwerp wordt opgenomen. Met het publiceren deze 3D CAD-modellen en de uitbreiding naar SpaceClaim, biedt RS een nieuwe service aan zijn leveranciers en trekt deze distributeur nieuwe klanten aan.

Technical Marketing Manager Mark Crundle van RS Components zei hierover: “SpaceClaim is uniek omdat het in elke fase van het productontwerp kan worden gebruikt. Vandaag de dag maakt 3D steeds meer deel uit van elektronica-ontwerp. Zo schat TraceParts dat het geïntegreerd wordt in 70% van al het ontwerpen in Europa. Nu we onze 3D CAD-modellen op deze sites beschikbaar stellen, kunnen ontwerpingenieurs dankzij RS nog sneller vinden, gratis ontwerpen en in één klik bestellen.”

More details can be found at http://rswww.com/3d.

Over RS COMPONENTS

RS Components is de handelsnaam van Electrocomponents plc, ‘s werelds grootste distributeur van elektronica- en onderhoudsproducten. De groep bedient meer dan 1,5 miljoen klanten wereldwijd. Door middel van activiteiten in 27 landen en 17 magazijnen distribueert RS 500.000 producten van meer dan 2.500 leveranciers. De groep heeft een jaarlijkse omzet van meer dan 1.182,2 miljoen pond en is genoteerd aan de London Stock Exchange.
Voor meer informatie over de groep kunt u terecht op de corporate website www.rs-components.com.