Home > Nieuws > Persberichten 2011 > Nieuw TracePartsOnline.net legt de lat hoger voor de levering van product content

Nooit eerder was het downloaden van 3D CAD modellen en productspecificaties zo eenvoudig.

St Romain, Frankrijk – 4 april 2011 – TraceParts, toonaangevend bedrijf voor digitale engineering van 3D content, kondigt vandaag de onmiddellijke beschikbaarheid aan van de derde volledig herziene versie van zijn vlaggenschip portaal TracePartsOnline.net. TracePartsOnline.net is een wereldwijd engineering hulpmiddel dat gratis 2D tekeningen en 3D CAD modellen, productspecificaties en technische datasheets ter beschikking stelt aan meer dan een miljoen geregistreerde gebruikers. Alleen al in 2010 heeft TracePartsOnline.net meer dan 23 miljoen CAD modellen en 65 miljoen pageviews geleverd aan een uitermate dynamische ontwerpersgemeenschap.

Miljoenen CAD modellen … en nog veel meer!

De nieuwe versie van TracePartsOnline.net biedt een geheel vernieuwde gebruikersinterface, beschikbaar in 24 talen, zodat de gebruikers snel en doeltreffend product content kunnen opzoeken, configureren en downloaden die beschikbaar is in de catalogi van honderden leveranciers. De gebruikers kunnen voortaan profiteren van geoptimaliseerde technieken bij het zoeken, bekijken, 3D viewen, configureren en downloaden van productgegevens.

Availability of the third major release of the flagship portal TracePartsOnline.net

De nieuwe “My TraceParts” functie stelt de gebruikers in staat hun favoriete catalogi, productcategorieën, producten en productreferenties efficiënt te beheren. Verder hebben zij snelle toegang tot eerder gedownloade CAD modellen en het commentaar dat zij hebben ingestuurd. TracePartsOnline.net biedt een unieke content typologie, zodat de gebruikers precies weten in welke catalogi en producten ze 2D, 3D, PDF datasheets, links naar bepaalde pagina’s, geautomatiseerde offerte-verzoeken en dergelijke kunnen vinden.

Een solide basis voor klantgerichte oplossingen

“Wij hebben een klantgerichte benadering gekozen bij de ontwikkeling van deze nieuwe versie van TracePartsOnline.net”, legt TraceParts Managing Director Gabriel Guigue uit. “Wij willen optimaal tegemoetkomen aan de wensen en behoeften van de gebruikers door het zoeken, het configureren van producten en het downloaden van informatie te vereenvoudigen, met behulp van nieuwe functies zoals ‘My TraceParts’. Marktintroductietijd en ontwerpproductiviteit zijn kritische factoren in alle industriesectoren en daarom menen wij dat deze nieuwe versie van TracePartsOnline.net het ideale hulpmiddel is bij het zoeken, specificeren en selecteren van eerder gekochte onderdelen, zonder dat zij deze opnieuw hoeven te tekenen. TracePartsOnline.net vormt een solide technologische basis voor de ontwikkeling van vele nieuwe innoverende klantgerichte oplossingen in de nabije toekomst, terwijl de marktbekendheid van de catalogi van leveranciers geoptimaliseerd wordt. Tien jaar na onze eerste editie is deze nieuwe versie de voortzetting van onze voortdurende inzet ten gunste van de industrie.”

TraceParts is een toonaangevend bedrijf voor digitale engineering van 3D content dat klanten geavanceerde zakelijke oplossingen biedt door krachtige via het web toegankelijke producten en diensten. TraceParts biedt onderdelenleveranciers in alle sectoren van de industrie gerichte en kosteneffectieve marktpenetratie. Als onderdeel van de in 1989 opgerichte Trace Software Group ontwikkelt en verkoopt TraceParts software oplossingen voor CAD onderdelenbibliotheken, elektronische catalogi en productconfigurators die speciaal ontwikkeld zijn om te voldoen aan de eisen van de werktuigbouw. TraceParts helpt klanten hun marketing efficiëntie te verbeteren door de waarde van hun bestaande digitale productinformatie te verhogen. Hettracepartsonline.net CAD portaal is gratis toegankelijk voor miljoenen CAD gebruikers wereldwijd, met honderden catalogi van fabrikanten en 100 miljoen CAD tekeningen en bijbehorende technische gegevens, die geschikt zijn voor de ontwerp-, inkoop-, productie- en onderhoudsprocessen. Bezoek voor nadere informatie onze website www.traceparts.com